Brother & Sister

SYAHADAH CINTA

MAKNA CINTA KITA
Korang cari la makna dia sendiri. Benda yang dapat free selalunya tak dihargai. Sama juga dengan makna cinta kita pada Ilahi dan Nabi S.A.W. Tapi korang sendiri tak berapa fahami sedalam-dalamnya makna ayat cinta suci yang korang ucapkan dalam solat lima kali sehari, takde maknanya korang tonggang-terbalik sampai lebam dahi. Sama la macam korang, bila bini tanya cinta tak, korang jawab cinta tapi bila kat ofis takdenya. Korang bohong. Dalam solat pun sama ja.

BUKTI CINTA KITA

Cakap, semua orang boleh cakap. Buktinya mana? Korang kata Allah segala-galanya, tiada yang lagi utama selain dari Dia tapi dalam hati korang, duitlah segalanya, pangkatlah segalanya, kuasalah segalanya, yang paling hampeh pun balak takpun awek koranglah segalanya. Buktinya? Kalau kena buat pilihan sah-sah pilih apa yang jelas di hati korang. Allah kat mulut pun tak berapa jelas. Sebut pun korang tengok keliling.

RASA CINTA KITA
Siapa pernah bercinta tau la camna rasanya cinta. Kemanisan berdamping dengan si dia, kerinduan bila berjauhan, keresahan bila tiada kepastian. Korang ada rasa camtu dengan Allah? Dengan Nabi S.A.W? Tengok cita Korea takpun hindustan sampai meleleh air hidung dan air mata, bila dengar azan ada rasa apa-apa tak? Awek bagi surat atau email baca sampai 10 kali tiap-tiap hari, cuba nak faham maksud yang tersirat. Allah bagi Al-Quran korang simpan ja, baca pun bukan faham.

SIAPA KITA CINTA
Maha Suci Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, mana ada cinta yang lagi hebat dari cinta Dia pada seluruh makhluk ciptaanNya. Dia bagi rezeki tak agak-agak banyak, Dia bagi kita sihat walau dalam sihat kita buat maksiat, Dia bagi kita segalanya walaupun kita tak ingat kat Dia. Banyak benda kita cinta sampai tak kuasa nak list down walhal Allah yang sedang menunggu. Kita patut sedar Allah lah yang sepatutnya kita cinta secinta-cintanya.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Reincarnation